Het complete event marketing pakket​

Back to the 80’s & 90’s is een terugkerend evenement. Dit evenement vind zo’n 3 á 4 keer per jaar plaats. Tijdens dit evenement draaien er DJ’s en treed er altijd een live-band op. De doelgroep bestaat (vanzelfsprekend) uit mannen en vrouwen die in de jaren 80/90 gingen stappen en liefhebber zijn van de muziek uit die tijd. Voor dit evenement moest ik de marketing gaan oppakken. Ze merkten dat de bezoekersaantallen terugliepen en dat ze wat stappen konden maken betreffende de ticket verkoop.

Tijd om doelen vast te stellen

Normaliter spreken ze van een succesvolle avond als er rond de 1000 bezoekers zijn geweest. Afgelopen edities liep dit van 800, terug naar 400. We hebben dus als doel vastgesteld dat het bezoekersaantal weer terug moet naar de 1000 bezoekers. Daarnaast adviseerde ik om over te stappen op digitale ticketverkoop. Voorheen moesten mensen naar een voorverkoop adres om een ticket te kopen, dat moesten ze ook online kunnen doen. De drempel om een kaartje te kopen wordt dan lager én je kunt het goed inzetten in reclame campagnes. Tot slot moesten we meer content gaan plaatsen op social media rondom het feest en zo onze klanten binden aan het evenement.

Ik nam eigenlijk meerdere taken op mij voor dit project:

  • Grafisch ontwerp
  • Online ticketing realisatie
  • Webshop integratie
  • Facebook campagnes
  • Social media content
  • E-mail marketing

Wat waren de resultaten?

De resultaten waren voor dit project fantastisch. Het online ticketsysteem loopt en is verwerkt in de al bestaande website. We posten in de aanloop naar het evenement regelmatig op maat gemaakte content, die interactie met de bezoeker uitlokt. Daarbovenop komt nog eens dat de bezoekersaantallen elke editie boven het gestelde doel is gekomen! We hebben verschillende facebook campagnes gedaan, wat hielp bij het algemene bereik van het evenement. Hieronder kun je nog wat cijfers teruglezen over dit project.

De doorlooptijd van dit project was een periode van 1,5 jaar. Dit soort resultaten kun je over het algemeen gesproken niet in één keer behalen, want dit is een lopend proces waar steeds aan geschaafd moet worden. De resultaten zullen uiteraard verschillen per evenement.

0 %
Facebook event groei
0 %
Online ticket verkoop
0 %
Bezoekers aantal
0
Evenementen gedaan

Overige geleverde producten

Zoals ik al eerder schreef pakte ik voor dit project ook het grafische werk op. Dit bestond uit het drukwerk voor alle verschillende edities en de content die gepost werd op de verschillende social media kanalen. Hieronder kun je enkele voorbeelden daarvan zien.

Kan ik jou ook helpen met marketing voor je bedrijf of evenement? Neem gerust contact met me op.

Samenwerken?

Vertel hieronder je ideeën, je plannen of je wensen. Vervolgens gaan we samen kijken hoe we dit kunnen realiseren! 

PROJECT DETAILS

KLANT

Alcazar Events

DATUM

21 september, 2019

CATEGORIE

Event Marketing, Grafisch Ontwerp, Social Media

Deel dit project